Khamis, Oktober 28, 2010

10 Jenis Lelaki Yang Patut Anda Tinggalkan



Semalam aku ada menulis tentang ciri-ciri wanita pisau cukur. Tak adil jika aku hanya menulis mengenai perempuan sahaja. Tapi hari ini Aku menulis tentang 10 jenis lelaki yang patut kaum wanita tinggalkan.

1. Lelaki yang sering mengucapkan kata sayang tetapi tidak mahu atau tidak bersedia untuk menjalinkan hubungan yang lebih serius walaupun anda sudah mengenalinya sudah bertahun-tahun. Ini bermakna bahawa anda bukan orang yang diinginkannya. Mungkin anda juga tiada di dalam kamus hidupnya.

2. Lelaki yang sentiasa menghubungi anda tanpa mengira waktu. Selalunya lelaki jenis ini akan mengeluarkan kata-kata manis apabila dia sangat memerlukan anda. Tetapi apabila anda memerlukannya dia langsung tidak muncul atau memberi banyak alasan untuk mengelak.

3. Lelaki yang selalu mengajak anda keluar hanya sebagai teman tapi mesra. Kemana sahaja hanya anda berdua. Ibarat merpati dua sejoli dari pandangan orang lain. Malangnya dalam hati lelaki itu tidak terdetik langsung untuk mengisi anda dalam ruang hatinya yang kosong itu. jangan buang masa anda dengan lelaki seperti ini.

4. Lelaki yang sudah mempunyai kekasih hati tetapi tetap mahukan anda. Selalunya lelaki jenis ini mempunyai ramai teman wanita dan hanya mahu memenuhi nafsunya sahaja.

5. Lelaki yang hanya memandang dirinya sahaja yang betul. Pandangan dan apa yang dibuat anda adalah salah. Selalunya ketika menjalinkan hubungan dengan lelaki jenis ini anda sering dimarahi atau ditengking kononnya anda saja yang bersalah dalam sesuatu hal. kadang kala hal yang kecil juga diperbesarkan.

6. Lelaki yang naif dan mementingkan diri sendiri. Selalunya lelaki jenis ini tidak akan faham akan kehendak wanita. Walaupun anda telah berterus terang mengenai sesuatu tetapi dia tetap tidak mengendahkannya. Lelaki jenis ini sering menganggap semua perkara adalah remeh dan selalu mengambil mudah sesuatu perkara.

7. Lelaki yang tidak tahu kehendak dirinya sendiri. Jika lelaki jenis ini tidak mengetahui apa kehendak dirinya sendiri, cuba anda bayangkan bagaimana dia hendak memahami masalah anda jika hidup bersamanya nanti.

8. Lelaki yang tetap akan mengganggu anda. Walaupun sudah diberitahu yang anda terlalu sibuk tetapi lelaki ini tidak memperdulikannya. Lelaki jenis ini selalunya hanya ingin berkepit siang dan malam.

9. lelaki yang suka memburukkan lelaki lain dengan harapan anda akan menjauhi lelaki yang diburukkan olehnya itu. Lelaki jenis ini selalunya kuat cemburu dan akan cuba sedaya upayanya supaya anda tidak akan berhubung dengan lelaki lain. Relakah anda dikongkong oleh lelaki jenis ini?

10. Lelaki yang tidak dapat memberikan layanan yang betul pada wanita. Anda tidak nampak ciri kepimpinan pada lelaki jenis ini. Bagaimana anda mahu sandarkan segala harapan pada lelaki seperti ini nanti?

Bagi kaum hawa diluar sana, pilih lelaki yang terbaik untuk anda supaya tidak menyesal dikemudian hari.

Mohamad Nur Hidayat
7 Sudu Updated at:

13 comments so far. What are your thoughts?

  1. kene tambah 1 lagi...

    lelaki yg pada malam nye menjadi lembut dan mencintai kaum sejenisnye...

    huuuuuu :) :)

    BalasPadam
  2. auuu...boleh la tambah. bahaya spesis tu

    BalasPadam
  3. sangat2 berpengalaman dengan yang num 4. even sampai hari ni. argh!!


    http://inilablogaku.blogspot.com

    BalasPadam
  4. Teori nampak je senang tapi kena ingat love is blind. Bila dah tahap angau semua tuh dah tak nampak.

    BalasPadam
  5. fuhhh nasib baik aku x mcm tu :P

    Panas! : ENTER

    BalasPadam
  6. ni sebagai panduan je. kalau dah bercinta tu memang dah x peduli apa pun :)

    BalasPadam
  7. pergh...hihi..pernah jmp lelaki2 camnie..nasib baek mata ifa terang even pakai spek!hihi

    BalasPadam
  8. hmm tak ramai gf so tak boleh praktik benda ni =P
    jahat woo..hahaha

    BalasPadam
  9. erm...klu yg workaholic,tp ble ade ms free br cr awek die,cmne lak tu?ptt x klu tggalkan?eheh...=p

    BalasPadam

 
back to top